مشاوره پیش از طلاق و پس از طلاق

افراد ممکن است به دنبال درمان باشند تا به آنها کمک کند تصمیم بگیرند که آیا زندگی مشترک را ترک کنند یا خیر. دیگران ممکن است برای تغییر زندگی متاهلی به مجردی به دنبال مشاوره باشند. درمان انفرادی یا زوج درمانی می تواند به شما کمک کند تا در جهت هر یک از این اهداف کار کنید. درمان می‌تواند مهارت‌های مقابله‌ای را آموزش دهد که ممکن است به افراد کمک کند برای زندگی جدید تلاش کنند. این می تواند به کسی کمک کند که دیدگاه سالم تری نسبت به طلاق خود داشته باشد. درمان طلاق می تواند باعث شود افراد احساس تشویق و قدرت کنند. می تواند مکانی امن برای به اشتراک گذاشتن احساسات و افکار باشد. این می تواند در زمانی که اغلب اوقات دشوار است مفید باشد. چرا روش درمانی برای طلاق را انتخاب کنید؟ وقتی یک ازدواج به پایان می رسد، می تواند برای هر دو شریک آسیب زا باشد. طلاق می تواند از نظر روحی، جسمی و مالی سخت باشد. برای مقابله با این موضوع، زوجی که در حال طلاق هستند ممکن است شروع به درمان کنند. طلاق درمانی اغلب به صورت یک به یک انجام می شود. فردی که طلاق می گیرد ممکن است احساس گناه، ترس، اضطراب، افسردگی و اندوه کند. کار با یک درمانگر می تواند یک هدف و دیدگاه منطقی ارائه دهد. این می تواند فرد را با مهارت هایی برای مقابله با مشکلات طلاق مسلح کند. کسانی که از درمان برای غلبه بر طلاق استفاده می کنند اغلب می توانند سود ببرند. آنها ممکن است بیایند تا در مورد خودشان اطلاعات بیشتری کسب کنند. تغییری که طلاق به ارمغان می آورد می تواند فرصتی برای رشد و توسعه شخصی باشد.

انواع روش های درمانی طلاق درمان فردی

طلاق ممکن است به برخی از شرایط سلامت روان کمک کند. اینها می تواند شامل افسردگی، اضطراب یا سایر شرایط باشد. برخی طلاق را یک شکست شخصی می دانند. درمان می تواند به افراد کمک کند تا با این احساسات کنار بیایند و طلاق را معنا کنند. ممکن است به افراد کمک کند دیدگاه جدیدی پیدا کنند. افرادی که طلاق گرفته اند ممکن است در مورد نیازها و ناخوشایندهای خود در شراکت ها بیاموزند. آنها ممکن است شناخت عمیق تری از خود به دست آورند. زوج درمانی همچنین برای زوج هایی که طلاق می گیرند، درمان وجود دارد. این نوع درمان ممکن است طلاق سالم و سازنده را تسهیل کند. یک درمانگر طلاق می تواند به عنوان نوعی واسطه عمل کند. آنها می توانند دستورالعمل هایی را برای اطمینان از وقوع طلاق با تأثیر منفی کمتر تعیین کنند. درمانگران همچنین می توانند به حل مسائل مربوطه کمک کنند. اینها می تواند شامل ترتیبات زندگی، تعهدات مالی و فرزندپروری باشد. خانواده درمانی. درمان می تواند برای کودکانی که والدینشان در حال طلاق هستند مهم باشد. ممکن است والدین در طول طلاق اغلب از احساسات خود غافل شوند. آنها ممکن است وضعیت عاطفی فرزندان خود را نادیده بگیرند. طلاق می تواند باعث شود کودکان احساس سردرگمی، گناه، از دست دادن، درد یا رها شدن کنند. کودکان ممکن است مطمئن نباشند که کدام والدین را باید «انتخاب کنند» یا به او وفادار باشند. آنها همچنین ممکن است نگران باشند که علت طلاق هستند. وقتی والدین نسبت به یکدیگر پرخاشگر هستند، ممکن است کودک حتی بیشتر احساس ترس کند. کودکی که از والدین درباره حضانت می شنود ممکن است احساس ناخواسته کند. آنها ممکن است نگران باشند که مقصر جدایی هستند. خانواده درمانی به همه اعضای خانواده اجازه می دهد تا احساسات خود را در مورد طلاق به اشتراک بگذارند. این می تواند به همه کمک کند تا احساسات خود را پردازش کرده و با تغییرات سازگار شوند.

میانجیگری برای طلاق میانجی گری می تواند جایگزینی برای بحث طلاق در دادگاه باشد. مراجعه به دادگاه می تواند فرآیندی طاقت فرسا و پرهزینه باشد. برخی از دادگاه ها میانجیگری را برای زوج های طلاق می دهند. اما برخی از زوج ها ممکن است به تنهایی میانجی گری را به جای دادگاه انتخاب کنند. میانجی گری می تواند گزینه بهتری نسبت به دادگاه برای برخی از زوج ها باشد. ممکن است عواملی را بدون اهمیت قانونی در نظر بگیرد. اگر فاکتورهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود داشته باشد، می تواند کمک کند. در میانجیگری، زوجین در مورد حضانت، تقسیم دارایی و سایر مسائل با یک میانجی صحبت می کنند. میانجی سعی می کند به زوج کمک کند تا خودشان به یک توافق قانونی الزام آور برسند. میانجی گری ممکن است زمان کمتری نسبت به دعوای طلاق داشته باشد. اغلب فرآیندی کم‌هزینه است. ممکن است زوجین بتوانند به توافقی برسند که هر دوی آنها را راضی کند. میانجیگری همچنین ممکن است ارتباطات آنها را برای آینده بهبود بخشد. این می تواند تأثیر قابل توجهی در صورت داشتن فرزند داشته باشد. راهکارهای مقابله با طلاق فرآیند طلاق می تواند پرمشغله و استرس زا باشد. پیدا کردن راه‌های جدید برای کنترل استرس ممکن است حیاتی باشد. چند راه برای مقابله با طلاق عبارتند از: تمرینات تنفسی هدایت شده یا مدیتیشن. تنفس و مدیتیشن می تواند به افزایش ذهن آگاهی کمک کند. ذهن آگاهی عمل آگاهی و تمرکز بر احساسات فیزیکی فوری اطرافتان است. می تواند برای آرام کردن استرس مفید باشد. صحبت با یک دوست قابل اعتماد وقتی به دنبال شخصی برای صحبت می گردید، بزرگسال دیگری را انتخاب کنید. استرس‌های ناشی از طلاق می‌تواند برای کودکان بسیار زیاد باشد. تلاش برای دیدگاه جدید به عباراتی فکر کنید که طلاق را کوچکتر و قابل کنترل تر می کند. خود مراقبتی. یک حمام حباب دار بگیرید، برای دویدن بروید یا یک فیلم مورد علاقه تماشا کنید. مراقبت از خود می تواند ذهن و بدن شما را شاداب کند. همچنین می تواند توانایی شما را برای مدیریت استرس در مواقع سخت افزایش دهد.

مثال های موردی: بازیابی طلاق درمان غم و اندوه پس از طلاق رودی و جیل زوجی هستند که در اوایل سی سالگی زندگی می کنند و فرزندی ندارند. آنها برای مشاوره ازدواج می آیند و به فکر جدایی هستند. جیل می خواهد ازدواج را نجات دهد. رودی آماده رفتن است. بعد از دو سه جلسه مشخص می شود که رودی تصمیم خود را گرفته است. درمانگر به زوج کمک می کند تا در مورد رابطه خود به طور آشکار صحبت کنند. رودی و جیل هر دو قادر به یادگیری، رشد و آماده شدن برای جدایی هستند. پس از جدایی، درمانگر به کار با جیل ادامه می دهد تا به او کمک کند تا غم خود را مدیریت کند. او می تواند به عنوان یک زن مجرد شروع به حرکت به جلو کند. طلاق پس از 30 سال ازدواج. رائول 59 ساله پس از طلاق از همسر 30 ساله خود وارد درمان می شود. بچه های رائول بزرگ شده اند. او سالهاست که ناراضی است. او امیدوار بود که طلاق حال او را بهتر کند. او در عوض متوجه می شود که از دست دادن ویران شده است. همسرش که خواهان طلاق نبود، اکنون به نظر رائول “حالش خوب است.” این او را به طرز وحشتناکی گیج می کند. او حتی با همسرش در مورد آشتی صحبت کرد، اما او علاقه ای نداشت. رائول فکر می کند که این برای بهترین است. اما به نظر می رسد که او نمی تواند خود را با مجرد بودن سازگار کند. یک درمانگر به رائول کمک می کند تا ترس خود را از مجرد بودن شناسایی کند. درمانگر به او کمک می کند تا مهارت ها و یک سیستم حمایتی را توسعه دهد. این به رائول کمک می کند تا با مردم ارتباط برقرار کند و نسبت به آینده امیدوار باشد. آنها با هم مزایای ازدواج را شناسایی می کنند که رائول از آن دست کشیده است. آنها همچنین به مزایای مجردی که او اکنون می تواند از آن لذت ببرد، نگاه می کنند. درمانگر به رائول کمک می کند تا با غم و اندوه و گناه خود در رابطه با طلاق ارتباط برقرار کند. او احساسات مثبت خود را نسبت به همسر سابقش بررسی می کند. او می تواند ترس های خود را در مورد ارتباط با فرزندانش بررسی کند.