مشاوره پیش از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج

اعتقاد بر این است که مشاوره قبل از ازدواج، نوعی درمان تخصصی که معمولاً توسط درمانگران ازدواج و خانواده ارائه می شود، برای همه زوج هایی که به تعهد طولانی مدت مانند ازدواج فکر می کنند، سودمند است. به طور معمول، هدف از مشاوره قبل از ازدواج، شناسایی و رسیدگی به هر زمینه بالقوه تعارض در یک رابطه در اوایل، قبل از تبدیل آن مسائل به نگرانی جدی، و آموزش راهبردهای موثر برای بحث و حل تعارض به شرکا است. شرکایی که قبل از ازدواج به دنبال مشاوره هستند ممکن است متوجه شوند که مشاوره قبل از ازدواج می تواند به آنها کمک کند تا انتظارات خود را در مورد ازدواج بهتر درک کنند و هر گونه تفاوت مهم را در یک محیط امن و خنثی برطرف کنند.

مزایای مشاوره قبل از ازدواج مشاوره زوجین می‌تواند به شریک زندگی کمک کند تا نگرانی‌هایی را که در طول رابطه‌شان به وجود می‌آید برطرف کنند، اما مشاوره قبل از ازدواج می‌تواند به زوجین کمک کند تا زمینه‌هایی را که ممکن است بعداً منجر به تعارض شوند – مالی، روش‌های تربیت فرزند، اهداف شغلی، و پویایی‌های خانواده، و سایر موارد- و یا در صورت امکان در مراحل اولیه رابطه از طریق این مسائل کار کنید یا برنامه ای برای رسیدگی به آنها در سال های آینده ایجاد کنید. مطالعه منتشر شده در مجله روانشناسی خانواده، که از طریق نظرسنجی تلفنی رادوم انجام شد، نشان داد زوج هایی که در برخی از انواع برنامه های مشاوره قبل از ازدواج شرکت کرده بودند، 31 درصد کمتر در معرض طلاق بودند.

به گفته دکتر جان و جولی گاتمن، زوج‌درمانگرهای معروفی که مؤسسه گاتمن را تأسیس کرده‌اند، کارگاه‌های آموزشی زوج‌ها و سایر مشاوره‌های پیش از ازدواج می‌توانند به زوج‌ها در ایجاد و توسعه یک رابطه سالم از همان ابتدا کمک کنند. تحقیقات این موسسه نشان می‌دهد که زوج‌هایی که مشکل را تجربه می‌کنند، به‌طور متوسط ​​شش سال قبل از کمک حرفه‌ای صبر می‌کنند. مشاوره قبل از ازدواج به طور کلی برای همه زوج‌ها توصیه می‌شود، حتی آن‌هایی که رابطه‌ای دارند که مشکلات مهمی ندارند. شروع تعهدی مانند ازدواج با مشاوره زوجین نه تنها مفید است زیرا می تواند به هر یک از طرفین کمک کند تا افکار، نگرانی ها و انتظارات خود را از شراکت برطرف کند، بلکه به این دلیل که می تواند به زوج ها کمک کند در صورت بروز مشکل در درمان، احساس راحتی بیشتری کنند. . در جلسات مشاوره قبل از ازدواج، زوج ها این شانس را دارند که موضوعاتی مانند امور مالی، کودکان و صمیمیت را بررسی کنند – سه زمینه ای که بسیاری از زوج ها در آن با چالش مواجه می شوند. شرکا همچنین می توانند مهارت های ارتباطی و حل تعارض را توسعه دهند و هر ترسی که ممکن است در مورد ازدواج داشته باشند، چه این نگرانی ها ناشی از سابقه رابطه شخصی، پیشینه خانوادگی یا موارد دیگر باشد، برطرف کنند.

 

چه کسی مشاوره قبل از ازدواج را ارائه می دهد؟ مراجعه به مشاور زوج‌ها می‌تواند به شرکای خود کمک کند تا برای ازدواج یا سایر تعهدات طولانی‌مدت آماده شوند و بسیاری از درمانگران ازدواج و خانواده دارای مجوز مشاوره قبل از ازدواج را به عنوان بخشی از فعالیت خود ارائه می‌دهند. شرکای صمیمی که به دنبال مشاوره قبل از ازدواج هستند ممکن است از یک درمانگر مشاوره بگیرند، در یک کارگاه آموزشی یا جلسه گروه درمانی شرکت کنند یا در یک برنامه اجتماعی شرکت کنند. کتاب‌های خودیاری، دی‌وی‌دی، و سایر منابع منبع نیز در دسترس کسانی است که نمی‌خواهند در جلسات درمانی شرکت کنند و/یا به مشاوره قبل از ازدواج دسترسی ندارند. برخی مذاهب زوج های نامزد را به شرکت در مشاوره پیش از ازدواج قبل از ازدواج می خواهند یا به شدت تشویق می کنند. این نوع مشاوره پیش از ازدواج عموماً مبتنی بر ایمان است و رهبران مذهبی ممکن است به عنوان مشاور عمل کنند، خواه به عنوان درمانگر آموزش دیده باشند یا نه.

 

چالش های مشاوره قبل از ازدواج مشاوره قبل از ازدواج ممکن است برای برخی افراد چالش هایی ایجاد کند و زوج ها ممکن است در ابتدا به دلیل ترس یا اضطراب از مشاوره اجتناب کنند یا از مشاوره وحشت داشته باشند. ممکن است در جلسات مشاوره موضوعات دشوار یا زمینه های مهم نگرانی مطرح شود. برخی از زوج ها ممکن است برای اولین بار در مورد ارزش ها و باورهای فردی یا نقش های شراکت ایده آل خود بحث کنند. در حالی که مطرح کردن اختلاف نظرها برای بحث ممکن است به برخی کمک کند تا آنها را در درمان حل کرده و با موفقیت حل کنند، برخی دیگر ممکن است تصمیم بگیرند که برخی از مسائل آشتی ناپذیر هستند و ازدواج نکنند . درمان به شرکت کنندگان فضای امنی را برای بحث در مورد نگرانی ها ارائه می دهد، اما شنیدن یک شریک در مورد طرح مسائل یا بیان افکار در مورد رابطه و نقش هر دو طرف در آن رابطه ممکن است منجر به جریحه دار کردن احساسات یا ایجاد تعارض شود. صداقت در مورد تردیدها، انتظارات یا اهداف آینده ممکن است منجر به درگیری کوتاه مدت بین شرکا شود، اما بسیاری از شرکا می توانند با کمک یک درمانگر از این طریق کار کنند و شراکت خود را با یک پایه قوی شروع کنند. ممکن است هر زوجی نتوانند به مشاوره قبل از ازدواج دسترسی داشته باشند. برخی از مراکز اجتماعی یا بیمارستان ها ممکن است خدمات مشاوره ای کم هزینه ارائه دهند. پزشکان یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی نیز ممکن است بتوانند اطلاعاتی در مورد منابع مشاوره کم هزینه ارائه دهند. مشاوره قبل از ازدواج نیز مستلزم تعهد زمانی است، و زوج های پرمشغله ممکن است به سختی وقت خود را برای مشاوره اختصاص دهند. برخی از درمانگران ممکن است برنامه ریزی انعطاف پذیری را ارائه دهند. وقتی هم زمان و هم پول محدودیت دارند، بسیاری از کتاب‌های خودیاری، دی‌وی‌دی و فایل های صوتی نیز می‌توانند به عنوان نوعی مشاوره قبل از ازدواج عمل کنند. بسیاری از این منابع توسط متخصصان سلامت روان تالیف شده‌اند، اگرچه قرار نیستند جایگزین مشاوره حرفه‌ای شوند.

باشد. برخی از درمانگران ممکن است تصمیم بگیرند که هر یک از طرفین را به صورت جداگانه برای یک یا دو جلسه ببینند، در حالی که برخی دیگر ممکن است در طول درمان با زوجین به عنوان یک واحد کار کنند. این جلسات انفرادی به درمانگر این فرصت را می دهد که با هر یک از طرفین برای شناسایی و رفع نگرانی ها، نقاط قوت و ضعف در رابطه همکاری کند. انجام این کار به صورت جداگانه در ابتدا ممکن است به هر یک از شرکا کمک کند تا بتوانند به طور واقع بینانه و آشکارتر در مورد اهداف خود برای مشارکت صحبت کنند. هر یک از شریک‌ها همچنین این شانس را خواهند داشت که ازدواج ایده‌آل خود و هر قدمی را که برای رسیدن به آن هدف برداشته‌اند یا هر چالشی را که مانع دستیابی به آن می‌دانند، توصیف کنند. در جلسات مشترک، شرکا می توانند این مسائل را با هم مورد بحث قرار دهند و با کمک درمانگر، راه های مقابله با این چالش ها و هر چالش دیگری را که ممکن است در طول ازدواج ایجاد شود، بررسی کنند. در یک جلسه مشاوره قبل از ازدواج چه انتظاری باید داشت؟ مشاوره قبل از ازدواج ممکن است توسط درمانگر متفاوت برخی از مشاوران به زوج ها کمک می کنند تا آنچه را که به عنوان نقشه منابع زوج شناخته می شود، توسعه دهند. این به هر یک از شریک‌ها کمک می‌کند منابعی را شناسایی کنند که در هنگام مواجهه با چالش‌ها، چه به‌عنوان فردی و چه به‌عنوان زوج، باید به آن‌ها روی آورند. در درمان، زوج‌ها ممکن است علائم هشداردهنده نگرانی‌ها را نیز مطرح کنند و در صورت بروز این نگرانی‌ها، برنامه‌ای برای استفاده از آن ایجاد کنند. این طرح ممکن است شامل مراحلی مانند روی آوردن به منابع فردی، جستجوی مشاوره یا جستجوی راهنمایی معنوی باشد. مشارکت در مشاوره قبل از ازدواج به دلیل تعهدی که هر یک از طرفین به مشاوره و بهبود و تحکیم یک رابطه دارد، می تواند شروع مثبتی برای شراکتی مانند ازدواج باشد.