روان درمانی و اصلاح رفتار کودک و نوجوان

حمایت والدین

آیا تا به حال احساس کرده اید که به مسائل پوشالی می‌چسبید و فقط آرزو می‌کنید که در مورد فرزندانتان پاسخ روشنی داشته باشید؟ آیا شما و شریک زندگیتان در مورد تصمیمات برای فرزندانتان اختلاف نظر دارید؟

فرزندپروری یک کار پر ارزش و مهم است که منجر به استرس و فشار زیادی برای “درست کردن آن” می شود. به عنوان والدین، ما با رویکردهای بی‌شماری مواجه هستیم. با این همه نظرات رقیب، سخت است که بدانیم بهترین چیست.

مشاوره و درمان مکانی است که می‌توانید ترس‌ها، تنش‌ها، اضطراب‌ها و موفقیت‌های خود را در ارتباط با فرزندپروری پردازش کنید. با کمک یک روان‌درمانگر آموزش دیده، می‌توانید در مورد رویکرد و سبک فرزندپروری که با ارزش‌ها، فرهنگ و ایده‌آل‌های خاص شما همسو باشد، استراتژی داشته باشید. رویکرد درمانی رابطه‌ای و LifePath (مسیر زندگی) سفارشی به شما این امکان را می‌دهد تا در هنگام تعیین اینکه چه چیزی برای شما و فرزندتان بهترین است، بازخوردهای مبتنی بر تحقیق را پردازش کرده و بشنوید.

فرآیند درمانی می تواند با ایجاد فضایی برای طوفان فکری مشارکتی به کاهش بار فرزندپروری کمک کند. علاوه بر این، یک درمانگر می‌تواند LifePath شما را از طریق تحقیقات مبتنی بر شواهد پیرامون شما و با ایجاد نظم وانضباط هدایت کند و به شما کمک کند تا سیستم‌هایی را برای پاداش‌ها و پیامدها توسعه دهید. ما همچنین راه ورودی ارزشمندی در مورد آنچه از نظر توسعه روابط والدین با فرزندان مناسب است، ارائه می دهیم.

درمان برای بهبود سلامت روان کودکان:

اختلالات روانی، عاطفی و رفتاری در دوران کودکی می تواند مشکلات طولانی مدتی ایجاد کند که ممکن است بر سلامت و رفاه کودکان، خانواده ها و جوامع تأثیر بگذارد. درمان مشکلات روانی کودک در اسرع وقت می تواند به کودکان در کاهش مشکلات در خانه، مدرسه و ایجاد روابط دوستانه کمک کند. همچنین می تواند به رشد سالم تا بزرگسالی کمک کند. رویکرد بهداشت عمومی به سلامت روان کودکان شامل ارتقای سلامت روان برای همه کودکان، ارائه مداخلات پیشگیرانه برای کودکان در معرض خطر و ارائه درمان برای کودکان مبتلا به اختلالات شناسایی شده است. روان درمانی یک مؤلفه کلیدی برای بهبود سلامت روان است. بسته به نوع و شدت مشکلات، درمان روانشناختی برای کودکان ممکن است همراه با دارو استفاده شود. مروری کوتاه بر درمان روان درمانی به معنای درمان یک بیماری روانی یا کمک به کودک برای مدیریت علائم خود است تا بتواند در خانه، مدرسه و جامعه خود به خوبی عمل کند. زمانی که کودکان در سنین پایین هستند، معمولاً درمان شامل والدین می شود. گاهی اوقات درمانگران به تنهایی با والدین کار می کنند. کودکان بزرگتر نیز ممکن است به تنهایی با یک درمانگر ملاقات کنند. برخی از انواع درمان شامل کار با کل خانواده یا سایر بزرگسالان مهم در زندگی کودک (مثلاً یک معلم) است. رویکردهای متمرکز بر والدین معمولاً به این معنی است که والدین با درمانگر در مورد رفتار و احساسات کودک صحبت می کنند. روان‌درمانی با کودکان می‌تواند شامل صحبت کردن، بازی یا فعالیت‌های دیگری باشد که به کودک کمک می‌کند تا احساسات و افکار خود را بیان کند. درمانگران همچنین ممکن است والدین و کودکان را با هم مشاهده کنند و سپس پیشنهاداتی را برای یافتن راه‌های مختلف واکنش ارائه کنند. روان درمانی برای کودکان می تواند به صورت تک نفره یا گروهی انجام شود. گاهی اوقات، ترکیبی از درمان ها برای کمک به کودک مؤثرترین است.